Black Friday – Skal din webshop være med?

Black Friday er en dag, der er blevet fejret siden slutningen af 1800-tallet. Den markerer starten på juleindkøbssæsonen, og kan ses som en mulighed for butikkerne til at øge deres overskud, fordi det er en af årets travleste shoppingdage. Men hvad er Black Friday? Og hvordan kan din webshop tage del i denne begivenhed? Læs videre for at finde ud af det!

Om Black Friday

Black Friday falder altid efter den 4. torsdag i november måned. I år (2021) falder Black Friday den 26 november. Det er årets største shoppingdag. I 2016 blev der omsat for 2,11 milliarder i Danmark!

Hvad kan man gøre, hvis man har en webshop?

Hvis du har en webshop, og gerne vil være med i gamet, så er der nogle tips, du kan gøre, for at løfte dit salg.

Reklamer på dit kommende salg

Et godt tip er, at annoncer, at du holder massivt udsalg på Black Friday, på de sociale medier, du har til rådighed, såsom Facebook. På den måde, ved dine kunder, at du er med på bølgen, og nogen vil notere det, så de sidder klar til at handle hos dig.

Det er også oplagt at være synlig på denne side.

Opret et event

Der er også den mulighed i dag på Facebook, at du kan oprette en begivenhed, hvor folk automatisk tilmelder sig, hvis de er interesseret. Og inde i det event, kan du så lave al den reklame og omtale du vil, fordi du netop har dine kunder lige ved hånden.

Vær forberedt!

Noget af det, som man skal tage højde for, især hvis man er “ny”, så er det, at man skal sørge for at være godt forberedt op til, og på dagen. Det er normalt, at der kommer en stigende interesse, og der vil opstå mere kontakt, hvis folk skriver og ringer. Sørg for, at der er tid til det, hvis du er alene, så hyr nogle ekstra menensker, så i kan være klar til at yde god og hurtigt service.

Tjek din host

En anden god ide, er, at være forberedt på at få mange besøgende på én gang. Hvis din side ikke er styret til at have så meget tryk på, risikerer mand, at siden får et nedbrud, og det er det værste der kan ske på Black Friday! Sørg for, at der er data nok, og sørg nu for, at din side kan holde til en stor mænge trafik!

Send mails ud

Op til Black Friday, er det en god ide at sende emails ud, (eller måske inde i dit event på Facebook) til dine kunder. Sørg for, at det ikke bliver for spam-agtigt, men gør det på en måde, hvor du informerer dine kunder, eventuel lave en konkurrence, en nedtælling, et førtilbud, eller andet, som gør, at dine kunder føler sig nødsaget til, at åbne dine mails.

Der er rigtig mange tips til, hvordan man kan få masser af salg på Black Friday. Nogen starter et før-udsalg, hvor man tager forskud på nogle rabatter, og får derfor nogle salg i hus, før stormen går løs! Sæt dig ned, og find ud af, hvad din plan er for Black Friday.